آزمایشگاه صالحین
بهترین محیط برای پرورش خلاقیت دانشآموزان است.
آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت دانشآموزان است. آزمایشگاه مدارس به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با اهداف آزمایشگاه در مدارس پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد، نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت دانشآموزان دارد. در چنین مکانی قدرت اندیشه و مهارت ذهنی بچهها تقویت میشود و میتوانند برای دست یافتن به راه حلهای مناسب و واقع بینانه به خلق ایدههای نو بپردازند. با بهره گیری از یک آزمایشگاه خوب امکان تدریس عملی برای هر درس فراهم میگردد و دانشآموزان میتوانند نوآوریهای خود را در مدرسه و جامعه نشان دهند.
دبیرستان صالحین در تمام مقاطع، مجهز به آزمایشگاههای علوم، فیزیک، شیمی و زیست با امکانات به روز و برنامههای علمی کاوشگرانه میباشد.
ویژگیهای یک آزمایشگاه مدرسه
معمولاً انجام آزمایش در آزمایشگاه صورت میگیرد. بنابراین فعالیتهای آزمایشگاهی باید طوری سازماندهی شوند که فرصتهای زیادی به منظور مشاهده، طرح سوال و کشف حقایق به وجود آید. ساختار فیزیکی آزمایشگاه باید به نحوی طرح ریزی گردد که برای کارهای گروهی یا انفرادی دانشآموزان مناسب بوده و تمامی ابزارها و مواد شیمیایی پس از انجام آزمایش به راحتی در جای اولیه خود قرار گیرند.
آزمایشگاه همیشه عضوی حیاتی و مرتبط جهت آموزش علم و شیمی در مدارس بوده است. هر مدرسهای یک آزمایشگاه دارد که در آن دانشآموزان میتوانند تحقیقات و آزمایشهای خود را انجام دهند و حتی میتوانند مطالب جدیدی را از طریق اینترنت فرا گرفته و در آزمایشگاه خود اجرا کنند. این به دانشآموزان کمک میکند تا درسها را بهتر به یاد بیاورند. چون حافظه تصویری انسان همیشه بهتر از حافظه کلامی است. تجربه دست اول دانشآموزان در آزمایشگاه باعث مانده گاری بیشتر مطلب آموزشی میشود. آزمایشگاه مکانی برای رقابت دانشآموزان نیست بلکه مکانی برای یادگیری است.
...